24 lekcje prezentowane w tym szkoleniu są podzielone na 5 tematów, tak aby uczniowie mogli zgłębić różne rodzaje kreatywnej ekspresji, podczas poznawania pojęć i zagadnień informatycznych.
1.Wstęp
Uczniowie poznają czym jest kreatywne programowanie oraz jak funkcjonuje program Scratch.
2.Sztuka
Uczniowie zgłębiają temat sztuki przez tworzenie projektów zawierających elementy muzyki, tańca i rysowania.
Tematyka: sekwencja, pętla, iteracja, praca przyrostowa
3.Fabuła
Uczniowie poznają sposób tworzenia i przedstawiania fabuły, tworząc swoje własne projekty, zawierające postacie, sceny itp.
Tematyka: zdarzenia pojedyncze i równoległe, edycja kodu zaprojektowanego programu
4.Gry
Uczniowie rozwijają tematykę "grania" przez tworzenie projektów, w których definiują cele i zasady na jakich opiera się ich gra.
Tematyka: warunki, operatory, dane, debugowanie
5.Projekt końcowy
Uczniowie tworzą swoje indywidualne projekty, wspołpracują z innymi w celu poprawienia lub usprawnienia swojej koncepcji. Szkolenie kończy się prezentacją stworzonej aplikacji.
Tematyka: pojęcia związane z abstrakcją i modułowością